W jaki sposób można umorzyć dług w US?

Urząd Skarbowy ma to do siebie, że ma możliwość zastosowania różnego rodzaju ulgi dotyczące spłaty zaległości finansowych. Wlicza się w to między innymi: odroczenie spłaty, rozłożenie jej na raty, czy całkowite umorzenie posiadanego długu. Kluczowe pytanie w takim przypadku to: W jaki sposób można ubiegać się o umorzenie długu w Urzędzie Skarbowym?

W przypadku, kiedy określona osoba nie jest w stanie podołać spłacie długu, najczęściej występują u niej również nagłe, bardzo intensywne negatywnie okoliczności. W większości przypadków nie są one nawet zależne od samego dłużnika. Mimo to, to właśnie na podatniku skupia się obowiązek względem zgromadzenia stosownych danych, które mogą potwierdzić zaistnienie trudnej sytuacji, która nie pozwala na spłatę zadłużenia.

Warto wiedzieć, że nawet w przypadku jeśli dłużnik posiada określone źródło dochodów to i tak może liczyć na umorzenie długu. Pamiętać jednak należy, że wszelkie dane zarówno o dochodach, jak i stanie materialnym musi zebrać zainteresowany. W przypadku osoby prawnej, bądź też przedsiębiorcy jednoosobowego jest wymagane oświadczenie dotyczące korzystania z pomocy de minimis, lub też pomocy publicznej. Dodatkowo może być również konieczne złożenie oświadczenia o posiadanym majątku. Równie dobrze może to być sprawozdanie finansowe. Niezbędne to jest do ustalenia kondycji finansowej danej firmy.

Aby móc umorzyć dług, zainteresowany musi złożyć stosowny wniosek. Zawierać on musi między innymi: dane wnioskodawcy, datę oraz miejsce sporządzenia pisma. Wskazany musi być także Urząd Skarbowy. Koniecznością jest również uzasadnienie prośby. Jako, że umorzenie długu to tak naprawdę utrata części dochodu przez Skarb Państwa, dłużnik musi solidnie wykazać dlaczego nie jest w stanie spłacić samodzielnie zadłużenia.

W przypadku osób fizycznych, analizie poddaje się całokształt jego sytuacji. Wlicza się w to między innymi: warunki finansowe, ilość osób na utrzymaniu, sytuację rodziny, czy pomoc rodziców. Stąd zainteresowany musi złożyć nie tylko zaświadczenie o zarobkach, ale również zaświadczenie o dochodach małżonka, dokumenty potwierdzające trudną sytuację życiową oraz deklarację PIT. Mimo, że niekiedy pozyskanie tych dokumentów wiąże się z koniecznością nakładu własnego czasu, to warto, ponieważ możliwość jest bardzo cenna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Scroll to top